S kým se u nás potkáte?

PaedDr. Silvia Kutálek Gregoričková - pedagog

 Silvia se narodila v Piešťanoch a v žilách jí koluje vášnivá slovenská krev :) Vystudovala učitelství matematika - informatika, pak sociální práci a sociální politiku,   a  v současnosti si doplňuje vzdělání v učitelství pro stupeň první. Má bohaté   zkušenosti se vzděláváním dětí i dospělých všech věkových kategorií - v rámci   školství, firemního prostředí, v oblasti zážitkových a seberozvojových akcií, i ve sféře   sociální. Ráda si hraje, ráda žasne, ráda je s druhými po hromadě. Miluje komunikaci,   legrácky, zpěv, divadlo, pohyb, přírodu, autenticitu, živost, hluboká setkání, svého   syna a všechny ostatní děti kolem ní.

       V Heuréce se se Silvii potkáte jako s průvodkyní dětí.

"Bytie s deťmi, a ideálne i s podobne ladenými kolegami, ma hlboko naplňuje a baví. Uchvacuje ma detská hravosť, čistota a krása - aj jej divokejšie prejavy :) A som vďačná za to, že môžem spolu s deťmi žasnúť a objavovať svet okolo nás i v nás. "
 

Mgr. Markéta Kovářová - asistent pedagoga

Studium sociální pedagogiky v kombinaci s učitelstvíim občanské výchovy a zeměpisu bylo pro Markétu celkem jasnou volbou. Pomezí výchovy a vzdělávání ji totiž velmi zajímalo, bavilo a navíc cítila, že by svůj další život chtěla nějakým způsobem propojit s dětmi. Krátce po dokončení studií se jí to nejprve podařilo v rovině osobní, kdy se svými syny prožila velmi naplňující chvíle během mateřské dovolené. To ji pak jen utvrdilo v tom, že chce i svou profesní dráhu k dětem směřovat. Z představy, že se postaví před tabuli do klasické třídy, se jí ale dělalo téměř nevolno. Nechtěla se vydat cestou svázanosti, přísných pravidel a nesmyslných regulí. Hledala spíše místo, kde bude možné nechat volně proudit úžasnou dětskou vynalézavost a touhu po učení, a kde bude moci využít svou kreativitu a naplno prožít radost z toho, že je díky dětem každý den jiný. V Heuréce dostává prostor pro všechny tyto své představy. 

A jaká jinak Markéta je? Dle slov jejích synů milá, moc hodná a krásná (jako ostatně každá maminka pro své dítě). Dle slov jejího muže úžasná ženská do nepohody, na kterou je vždy spoleh. Dle přátel pak týmový hráč, se kterým je sranda, sportovní nadšenec, rukodělný kreativec, radostný zpěvák a blázen na úklid.

V Heuréce Markétu potkáte nejen jako jednoho z průvodců, ale také v odpolední družině.

 

"Jsem opravdu šťastná, že existují taková místa, jako je Heuréka, kde mohou být děti i učitelé skutečně sami sebou - bez přetvářek, lhaní, falešných póz či násilného těsnání se do předchystaných forem."

 

Bc. Pavla Šoukalová - asistent pedagoga

Pavla vystudovala v Brně divadelní management na JAMU a jak už to v jejím životě pravidelně bývá, rozhodla se pak z ničeho nic zkusit ještě něco jiného… Nyní navštěvuje Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity, kde se zabývá speciální pedagogikou, konkrétně oblastí etopedie a psychopedie. Řízením osudu se jí do cesty zapletla Heuréka. Pavla se s prvňáčky věnuje čtení a psaní a dále pracuje jako podpora pedagogického týmu, připravuje materiály a podílí se na chodu i propagaci školy.  

Pavla je z velké rodiny a možná i díky svým šesti neteřím a synovcům si uvědomila, že se chce i ve svém profesním životě věnovat dětem a jejich rozvoji. Snaží se nikdy nezapomínat, jaké to bylo být malý. Zajímá se o inovativní přístupy ve vzdělávání, respektující výchovu, ráda se inspiruje lidmi, kteří umí k dětem přistupovat citlivě, upřímně a s porozuměním. Mezi přáteli je známá tím, že hodně mluví, i když po dni v Heuréce si někdy i ráda pomlčí :)

V Heuréce Pavlu potkáte každý den, buď přímo ve výuce nebo v zázemí týmu.

„Práce v Heuréce je pro mě velmi cennou zkušeností a životním krokem. To, co zde prožívám prostřednictvím dětí i skvělého týmu, mě obohacuje jak v rovině studijní a profesní, tak i osobní. Mám radost, že vznikají podobné školy a velmi takovým iniciativám fandím!“

 

 

 

Jan Nammo Bradáček - asistent pedagoga

Nammo vystudoval gymnázium v Trutnově a než odcestoval na dlouhou cestu po jihovýchodní Asii, studoval obor molekulární biologie na Karlově univerzitě v Praze. Podílel se na projektu podpory dětí na plážích Sihanouk Ville v jižní Kambodži a později strávil delší dobu na opuštěném ostrově, kde spoluvlastnil a provozoval ekoturistický jungle camp. V horách severního Thajska se setkal se svým prvním mistrem a to odstartovalo proces jeho spirituálního zrání. Intenzivně se potom roky zabýval seberozvojovými a terapeutickými aktivitami až svoje porozumění začal zprostředkovávat ostatním formou osobních a skupinových sezení. V současnosti žije v Brně se svojí milovanou ženou a dcerou. Nabídka spolupráce s brněnskou Heurékou ho zaujala jako možnost nabídnout dětem jinou možnost růstu a objevování světa než nabízí obvyklé školství. Do školy vnáší svůj vhled a lásku k životu.

 

V Heuréce se s Nammem potkáte na některých setkáních v kruhu.

 

"Díky dětem ve škole se učím tolik nového a zároveň mohu předávat to, co jsem sám prošel... jsem za to vděčný."

 

Pavel Houška - ředitel školy

 

 

Jan Kala - zřizovatel

Jan Kala je zakladatelem a ředitelem Centre for Modern Education a spolupodílí se na rozjezdu většiny větších projektů této společnosti.

Jan Kala má bohaté manažerské zkušenosti, mezi jeho veřejně známé projekty patří vznik internetového bankovnictví v České republice – v letech 1997–2000 byl generálním ředitelem a předsedou představenstva Expandia Banky (později eBanky – dnes součást skupiny Raiffeisen Bank). Finančnictví  nicméně již  opustil a posledních 10 let se věnuje oboru, který je mu bližší a má podle něj skutečnou hodnotu – vzdělávání se zaměřením zejména na základní a střední školství.  

Ve volném čase se věnuje svým malým synkům, se kterými se neváhá vydat na různé expedice, a jako starosta rozvíjí komunitní život v malé obci, kde žije.

V Heuréce se podílí na metodické koncepci, poskytuje zpětnou vazbu a podporu celému týmu, ale těší ho i Velké otázky, které s dětmi otevírá.

„Těším se na každodenní radost, kterou v naší škole budou děti zažívat.“

 

 

Mgr. Markéta Tuhá - podpora vedení školy

Absolvovala Pedagogickou fakultu Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, obor  Učitelství pro 1. stupeň se specializací na výtvarnou výchovu. Od roku 2005 do roku 2013 vyučovala na 1. stupni základních škol všechny předměty teoretického i výchovného zaměření, kdy kromě pedagogické činnosti pracovala mimo jiné jako výchovný poradce, vedla zájmové kroužky (hra na flétnu, jóga pro děti, dovedné ruce, atd.) či jako instruktor lyžování.

V letech 2006-2015 absolvovala kurzy zaměřené na činnostní učení, efektivní metody výuky na 1. stupni ZŠ, využití interaktivní tabule ve výuce, zavádění metody CLIL do výuky, dále různá školení k problematice specifických vývojových poruch učení a chování či výuky matematiky metodou profesora Hejného.

Od roku 2012 pracuje ve společnosti Centre for Modern Education jako projektový manažer, kdy její hlavní činností je spolupráce se základními a středními školami na vzdělávacích projektech. V roce 2014-2015 pracovala jako hlavní manažer projektu OPVK Let´s speak together, kdy se podařilo na více než 60 základních školách realizovat výuku s podporou rodilých mluvčích, zavést výuku metodou CLIL či navázat spolupráci se školami v zahraničí.

„Jednou bych znovu chtěla učit. Ale tentokrát tak, aby to dávalo smysl mě i dětem.“

 

Radka Vlčková

Studuje Ekonomii a finance na Karlově univerzitě, kde bude příštím rokem obhajovat bakalářskou práci. Pracovala jako asistentka v reklamní agentuře, sbírala zkušenosti na brigádě ve Skotsku a na gymnáziu j s přáteli dobrovolničila v organizátorském týmu studentského festivalu Náchodská prima sezóna. Je členem Police Symphony Orchestra, orchestru složeného z převážně mladých amatérských muzikantů, kde hraje na housle a zároveň se podílí na chodu orchestru. Miluje cestování, přírodu a objevování cizích koutů. Nutellu maže na chleba a kávu pije s mlékem i cukrem. 

V Heuréce má na starosti administrativní záležitosti.